لوگو لوناگشت

معرفی 10 مکان دیدنی آنتالیا

یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه، آنتالیا است که به خاطر داشتن مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان، محبوبیت زیادی را بین افراد دارا می باشد. در واقع، این جاذبه ها و مکان ها موجب شده اند تا افراد زیادی از سر تا سر دنیا الخصوص ایرانیان، علاقه زیادی به رفتن به این شهر داشته باشند. اگر شما هم جز این افراد هستید و می خواهید به ترکیه سفر کرده و به تور آنتالیا بروید، بهتر است که ابتدا با مکان های دیدنی آن به خوبی آشنا شوید. در این صورت با برنامه ریزی می توانید تقریبا به بهترین مکان های دیدنی آنتالیا بروید. برای آشنایی با 10 مکان دیدنی آنتالیا، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع مکانهای دیدنی آنتالیا

 

1- منطقه کاله ایچی آنتالیا

 

یکی از تاریخی ترین مناطق آنتالیا، کاله ایچی می باشد که دارای کوچه های پیچ در پیچ و باریک و قدیمی است. اگر شما عزیزان به مکان های تاریخی علاقه دارید، حتما رفتن به این منطقه را در اولویت سفر خود قرار دهید. کوچه های منطقه کاله ایچی، تمام سنگ فرش هستند و خانه های قدیمی، در کنار هم به صورت ردیفی ساخته شده اند. اگر می خواهید که در این منطقه به کافه، رستوران و یا فروشگاه ها دسترسی پیدا کنید، باید به سراغ خیابان مزیک بروید. در این یبان، کافه ها، رستوران های متعددی وجود دارند که می توانید در آن ها غذاهای مورد علاقه تان را میل کرده و از فروشگاه ها خرید کنید. اما، اگر می خواهید در محیطی دنج قدم بزنید، به خیابان کلین جان سالار سر زده و از محیط آن نهایت لذت را ببرید.

 

منطقه کاله ایچی آنتالیا

 

2- دروازه هادریان آنتالیا

 

یکی از قدیمی ترین دروازه هایی که در آنتالیا ساخته شده، دروازه هادریان است که به خاطر ورود امپراطور روم در سال 130 قبل از میلادی، در منطقه کاله ایچی، واقع شده است. این دروازه در گذشته دارای دو طبقه بود که امروزه فقط یک طبقه از آن باقی مانده است. لازم به ذکر است تا بدانید که این دروازه به نحوی معماری شده که سه طاق آن در کنار هم قرار دارند. لذا، اگر می خواهید معماری رومی کورینس را از نزدیک مشاهده کنید، حتما در سفر خود به آنتالیا، به این دروازه سر بزنید.

 

دروازه هادریان آنتالیا

 

3- اسکله و بندر قدیمی آنتالیا

 

آنتالیا دارای اسکله ها و بندهای بسیار زیادی می باشد که یکی از قدیمی ترین آن ها، همین بند می باشد. دور تا دور این بندر از صخره پوشیده شده و تقریبا تا اواسط قرن 20 میلادی، جزء اصلی ترین بنادر شهر محسوب می شد. اما، به گذر زمان دیگر از این بندر استفاده نکردند و امروزه به یکی از 10 مکان دیدنی آنتالیا تبدیل شده است. به نحوی که تقریبا تمامی تورهای قایقی آنتالیا، از این منطقه شروع به بازدید می کنند. به یاد داشته باشید که در این مکان رستوران های متعدد، کافه های بسیار زیاد و …. وجود دارند که شما د صورت نیاز می توانید به آن ها مراجعه کرده و غذاها و خوراکی های مورد علاقه تان را سفارش دهید. اگر می خواهید به این مکان بروید ، بهتر است که زمانی را انتخاب کنید که نزدیک به غروب باشد. زیرا، در غروب این مکان فضایی دنج و بسیار زیبا را برای شما عزیزان فراهم کرده و خاطرات دل انگیزی را برایتان ثبت می کند.

 

اسکله و بندر قدیمی آنتالیا

 

4- مسجد ییولی مناره آنتالیا

 

یکی دیگر از 10 مکان دیدنی آنتالیا، مسجد ییولی مناره است که به نوعی نماد این شهر به حساب می آید. این مسجد در سال 1320 و به دستور علاالدین کیقباد ساخته شده است که همین امر باعث شده تا این مسجد به نام علاالدین نیز بین عامه مردم، شناخته شود. لازم به ذکر است تا بدانید که معماری این مسجد به شکل مستطیل می باشد و دارای 6 گنبد بسیار زیبا است. البته، این مسجد دارای تزئینات زیادی نیست و بسیار ساده بوده و با خشت ساخته شده است. در این میان به یاد داشته باشید که این مسجد دارای مناره ای در بخش شرقی است که دارای ساختاری شیاری می باشد.

 

مسجد ییولی مناره آنتالیا

 

5- مناره شکسته آنتالیا

 

یکی دیگر از مکان های دیدنی آنتالیا که سالانه افراد زیادی برای مشاهده آن به آنتالیا سفر می کنند، مناره شکسته است که با نام کسیک مناره نیز شناخته می شود. معماری این مناره از روم شرقی برگرفته شده و 5 سالن شبیه به گنبد دارد. لازم به ذکر است تا بدانید که این مناره سرگذشت پر فراز و نشیبی دارد و در ابتدا یک معبد رومی بوده است. پس از گذشت چند سال یعنی در قرن 7 به کلیسا تبدیل شده و سپس در زمان حکومت سلجوقی ها، به مسجد تبدیل شد. در سال 1896 این مکان دچار آتش سوزی شد و بخش بالایی آن به طور کامل سوخت و از بین رفت. لذا، اگر به این گونه مکان ها و مطالعه تاریخ علاقه دارید، حتما رفتن به این مکان را جزء برنامه خود قرار دهید.

 

مناره شکسته آنتالیا

 

6- تله کابین الیمپوس آنتالیا

 

اگر به مکان های هیجانی علاقه دارید و از ارتفاع نمی ترسید، حتما در سفر خود به آنتالیا به تله کابین الیمپوس نیز سر بزنید. این تله کابین یکی از مرتفع ترین، طولانی ترین و البته زیبا ترین تله کابین های جهان محسوب می شود که ارتفاع آن 2365 متر و طول آن تقریبا 4 هزار متر می باشد. در واقع، حرکت این تله کابین از سطح دریا تا فراز کوه های تاهتالی می باشد.

 

تله کابین الیمپوس آنتالیا

 

7- آکواریوم ساحلی کنیالتی آنتالیا

 

یکی دیگر از زیباترین مکان های دیدنی آنتالیا، آکواریوم ساحلی کنیالتی است و همان طور که از نام آن مشخص است، در ساحل واقع شده است. لذا، اگر به ماهی و آبزیان دریایی علاقه زیادی دارید، حتما به دیدن این آکاواریوم بروید. البته، اگر کودکی دارید که از ماهی و آبزیان می ترسد، می توانید با خیالی راحت آن را با خود ببرید. زیرا، در همان اطراف یک شهربازی قرار دارد و شما با خیالی راحت می توانید کودکتان را در آن جا بگذارید تا سرگرم بازی شود.

 

آکواریوم ساحلی کنیالتی آنتالیا

 

8- پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

 

اگر تصمیم دارید تا در فصل های سرد سال همچون زمستان به ترکیه سفر کنید، رفتن به پیست اسکی ساکلیکنت را جز برنامه سفری خود قرار داده و حتما به آن جا بروید. این مکان یکی از ده مکان گردشگری آنتالیا محسوب می شود که به خاطر آن افراد زیادی در فصل زمستان به ترکیه سفر می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که این پیست در 45 کیلومتری غربی آنتالیا واقع شده و میانگین دما در این پیست تقریبا بین 4 الی 5 درجه سانتیگراد می باشد. این پیست در بالای رشته کوه توروس قرار دارد و 1850 متر مربع از دریا، مرتفع تر است.

 

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

 

9- آبشار دودن

 

هر یک از شما عزیزانی که به طبیعت علاقه دارید، می توانید به سراغ آبشارهای دودن بروید. در واقع، در آنتالیا دو آبشار معروف وجود دارند که نام آن ها دودن است که هر دو به دریای مدیترانه ریخته می شوند. البته، آنتالیا دارای آبشارهای دیگری نیز می باشد که نام یکی آبشار کورشونلو و نام دیگری آبشار ماناوگات است.

 

آبشار دودن

 

10- موزه مینی سیتی آنتالیا

 

موزه مینی سیتی یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین موزه های آنتالیا است که دارای ماکت های مینیاتوری بسیار زیادی می باشد. این موزه تقریبا شبیه به باغ موزه خودمان در ایران است و در یک فضایی باز، قرار دارد. لازم به ذکر است تا بدانید که شما عزیزان با رفتن به این موزه می توانید ماکت های مسجد ییولی مناره‌، کلیسای سنت نیکولاس، کوه چیمرا، معبد آرتمیس و پاموک ‌کاله را مشاهده کنید.

 

موزه مینی سیتی آنتالیا

امتیاز دهی به مقاله

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظرات :